MENÜ
   
 

2017 Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo 280k – bemutató teszt - 2. oldal

Az új modell a tágas utastér mellett még méretes csomagteret is kapott, ami könnyed mozdulattal a csomagtérbe helyezett kallantyúk meghúzásával letudjuk dönteni a hátsó üléssort, plusz két oldalon kapott csomagtér világítást, ami megkönnyíti a csomagtér rakodását még éjjel is, és sokkal jobban látható marad a többi autós számára. A hátsó LED lámpák csomagtér ajtó nyitásakor még világítanak is, így jelezve, hogy ott állunk.

 
 

  

Az utastér minőségi anyagokat kapott, mint más prémium modell

 
  Az új kulcs és az elektromos csomagtér ajtó lehetővé teszi a távirányítóról való nyitást, ami sokat segít, ha tele van a kezünk, vagy ha koszos az autó így nem mocskoljuk össze a kezünket, mivel a záráshoz elhelyezett gomb, már fedett részen van elhelyezve, csak a nyitó gomb kerül elég alacsony helyre a rendszámtáblához. A tökéletes külső mellett, még minőségi belsőt is hoz a népszerű Olasz márka kínálatába az új Stelvio, ami hamarosan bővíti motor kínálatát is és árban is megfizethetőbb lesz.  
 

 

Reklám

 
 

Erős motor több, mint ami kell

Az új modell orrában egy 2.0 literes turbós benzinmotor volt, amit rendesen hátratoltak, így a vezetési élményt kiemelkedően feltudták javítani, az orr középmotor elrendezésnek hála, ami jelentősen javította a súlyelosztást. Az teljesen új Alfa Romeo SUV erőteljes motor és kiváló súly elosztásához, nagyon közvetlen kormányzást kapott, ami gyorsan reagál a klasszikus sportkocsik ihlette bőrkormány mozdulataira, ami hirtelen manőverezésnél is érezhetően jobb, mint a piac modelljeinek nagy részénél, és a korábban vezetett BMW-ket (F30 320d, F10 525d) is felülmúlja, annak ellenére, hogy a tesztelt modell nem a sport változat volt, ezt az élményt a QuadrifoglioVerde sport változattól várnám, ami viszont ezt is túl szárnyalja az 510 lóerős motorral az orrában.

 
 

 

A jobb súlyelosztásért hátra tolták a motort, ami a tesztautóban 280 lóerőt termelt

 
  A vezetési élménye több, mint jó egy Alfa Romeóhoz, így a vezető inkább válassza majd a kanyargós, szerpentines országutat, minthogy autópályán menjen, amire szintén tökéletesen alkalmas, a 8-fokozatú automata váltóval, ami szépen teszi a dolgát, de kézi váltóval is elérhető a Stelvio, ami inkább a vezetők kedvére tesz a 280 lóerős feltöltős motorral szerelt szenvedélyes Olasz gépben. Az erős motor és a precíz automata váltó így is kiváló sportos menetteljesítményt nyújt, amit még fokoz az automata váltó kézi váltási módja, de ezt váltókaron és a fém váltófüleken keresztül is meglehet tenni, mint egy versenyautóban. A vezetési élményt még módok is tudják fokozni az Alfa Romeo egyedülálló DNA vezetési mód választóján keresztül, ami tud Automata, Normál és Dinamikus módot biztosítani. A dinamikus módban a rendszere befolyásolja a kormányzást és gázreakciót is, fokozva a vezetési élményt a lehető legmagasabb szintén.  
 

  

Alfa-knál megszokott cső mérőóra designt megtartották, a Stelvio-nál is – az automata váltóhoz szép fém váltófülek is tartoznak - 

 
 

 

Reklám

 
  Az erős és nyomatékos benzinmotor könnyedén mozgatja a 1660 kg menetkész tömegű Alfa Romeot, ami masszív megjelenést kapott. A nagy erő kiemelkedő gyorsulást tud nyújtani, amivel még a nagy BMW-seket is simán lehagyja, utána pedig a két méretes krómozott kipufogóvégeket lehet látni, amivel nem olvad bele a környezetébe. A kiváló 5,7 másodperces 0-100 km/órás gyorsulása mellett meg is kell állni, amikről a méretes fékek gondoskodnak a 20”-as TROFEO felnik alatt, ami a tesztautó esetében fekete féknyerget kapott, de ezt még lehet választani piros (kereskedésben kiállított dízel Stelvio éppen piros nyergeket kapott) és sárga színekben is az ügyfelek igényeihez legtökéletesebb összeállításhoz. A kiváló gyári fékek mellett a tapadás sem árt, amiről a MICHELIN Latitude Sport3 sport abroncsok gondoskodnak, 255/45 R20-as méretben. Az utazási komfort a keményebb futóműnek, és a méretes peres gumikkal szerelt felnik ellenére is kiváló még hosszabb utazásokon is, de a felnik védelmére érdemes kerülni a nagyobb kátyúkat, amikből bőven van Szlovákiában és Magyarországon.  
 

   

A tesztelt modell fekete féknyergei helyett, lehet piros vagy sárga nyergeket is kérni 

 
  A kanyar stabilitása nagyon jó, és még az ülések is elegendő oldaltartást nyújtanak, amennyiben nagyobb tempóval próbáljuk bevenni a kanyarokat. A vezető dolgát még megkönnyíti a számos vezérlő gomb a multi-funkciós bőr kormánykeréken, ami egyenes fenekű sport kormánykereket kapott, így a kormány elengedése nélkül is könnyen kezelhető az autó rendszere a legfontosabb funkciókkal, mint ki hangosítás, a tempomat, a mód választás és még további funkciók. A kormány egyenes alsó része pedig a beszállásnál is sokat segít, de ez már alap a nagy teljesítményű sport modellekben. Az utazási kényelmébe még a hátsó üléssorban utazók sem panaszkodhatnak kivétel, ha középen is felnőtt utas ül, akinek kisebb a helye és még a kardán alagút is elvesz a lábtérből, de összességében egy kiváló SUV a mindennapokra, Alfa Romeo szenvedéllyel megfűszerezve és a Q4 összkerék-meghajtás még télen is sokat segít a vezetőnek, de aki akarja hátsókerék-meghajtással is választhatja.  
     
  Eddig minden szép és jó, de a fogyasztása nem a legalacsonyabb a turbós benzinmotornak, amivel kell számolnia az ügyfélnek, annak ellenére, hogy jelentősen olcsóbb, mint a 70 lóerővel gyengébb dízel változat. A gyár által mért fogyasztása 7.0 liter átlagban, aminél azért többet fog fogyasztani, még ha lehet is tartani ezt az átlagot, egy 280 lóerős autóval élmény már a kigyorsítás is, így a turbó növeli a fogyasztást is.  
 

  

Az élesen lejtő hátsó ablak hátránya a szűkös hátra látás, amihez jól jön a tolatókamera is

 
  A tesztautó egy ünnepi változat volt, ami az első SUV-t ünnepli az Alfa Romeo kínálatába, így First Edition felszerelés nevet kapta. A tesztautó egy Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 First Edition volt, aminek ára már a Prémium márkák szintjét éri el, a tesztelt modell ára 53 100 € volt, ami már akciót is kapott, így már a listaár helyett csak 48 681 €-t kell csak fizetni 10%-os kedvezményt adnak, mivel tesztautó volt.  
 

 

2017 Alfa Romeo 2.0 Turbo – 206 kW (280 LE) - Technikai adatok 

 
 

A tesztelt modellt a Dunaszerdahelyi Dunautó kereskedéstől kaptam. Alfa Romeo első SUV-ja eddig nagyon jól teljesített és csak ajánlani tudom, jobb választás, mint bármelyik német márka modellje, ha nem akarunk bele olvadni a környezetbe, amihez a legjobb választás az egyedülálló Alfa piros fényezés, viszont ez lehet, hogy a legdrágább fényezés (Piros COMPETIZIONE – 2 300€, ALFA piros – 0 €), de ha számít a megjelenés akkor sokan mellette döntenek, de még így se drágább, mint egy BMW X1-es, Mercedes GLA vagy egy Audi Q3. Az Alfa Romeo-val viszont nem csak egy stílusos autót kapunk, hanem az Alfa összetartást, aki segítik egymást, egyes márka modell tulajdonosaival ellentétben.

<<előző oldal

- Kartos Patrik -

2017-07-13, 23:23:40

 
     

 

Reklám

 

 

Reklám

 

AmazingCounters.com
AmazingCounters.com

 

Asztali nézet