![]() |
||
2017 Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo 280k – bemutató teszt - 2. oldal Az új modell a tágas utastér mellett még méretes csomagteret is kapott, ami könnyed mozdulattal a csomagtérbe helyezett kallantyúk meghúzásával letudjuk dönteni a hátsó üléssort, plusz két oldalon kapott csomagtér világítást, ami megkönnyíti a csomagtér rakodását még éjjel is, és sokkal jobban látható marad a többi autós számára. A hátsó LED lámpák csomagtér ajtó nyitásakor még világítanak is, így jelezve, hogy ott állunk. |
||
Az utastér minőségi anyagokat kapott, mint más prémium modell |
||
Az új kulcs és az elektromos csomagtér ajtó lehetővé teszi a távirányítóról való nyitást, ami sokat segít, ha tele van a kezünk, vagy ha koszos az autó így nem mocskoljuk össze a kezünket, mivel a záráshoz elhelyezett gomb, már fedett részen van elhelyezve, csak a nyitó gomb kerül elég alacsony helyre a rendszámtáblához. A tökéletes külső mellett, még minőségi belsőt is hoz a népszerű Olasz márka kínálatába az új Stelvio, ami hamarosan bővíti motor kínálatát is és árban is megfizethetőbb lesz. | ||
Reklám |
||
Erős motor több, mint ami kell Az új modell orrában egy 2.0 literes turbós benzinmotor volt, amit rendesen hátratoltak, így a vezetési élményt kiemelkedően feltudták javítani, az orr középmotor elrendezésnek hála, ami jelentősen javította a súlyelosztást. Az teljesen új Alfa Romeo SUV erőteljes motor és kiváló súly elosztásához, nagyon közvetlen kormányzást kapott, ami gyorsan reagál a klasszikus sportkocsik ihlette bőrkormány mozdulataira, ami hirtelen manőverezésnél is érezhetően jobb, mint a piac modelljeinek nagy részénél, és a korábban vezetett BMW-ket (F30 320d, F10 525d) is felülmúlja, annak ellenére, hogy a tesztelt modell nem a sport változat volt, ezt az élményt a QuadrifoglioVerde sport változattól várnám, ami viszont ezt is túl szárnyalja az 510 lóerős motorral az orrában. |
||
A jobb súlyelosztásért hátra tolták a motort, ami a tesztautóban 280 lóerőt termelt |
||
A vezetési élménye több, mint jó egy Alfa Romeóhoz, így a vezető inkább válassza majd a kanyargós, szerpentines országutat, minthogy autópályán menjen, amire szintén tökéletesen alkalmas, a 8-fokozatú automata váltóval, ami szépen teszi a dolgát, de kézi váltóval is elérhető a Stelvio, ami inkább a vezetők kedvére tesz a 280 lóerős feltöltős motorral szerelt szenvedélyes Olasz gépben. Az erős motor és a precíz automata váltó így is kiváló sportos menetteljesítményt nyújt, amit még fokoz az automata váltó kézi váltási módja, de ezt váltókaron és a fém váltófüleken keresztül is meglehet tenni, mint egy versenyautóban. A vezetési élményt még módok is tudják fokozni az Alfa Romeo egyedülálló DNA vezetési mód választóján keresztül, ami tud Automata, Normál és Dinamikus módot biztosítani. A dinamikus módban a rendszere befolyásolja a kormányzást és gázreakciót is, fokozva a vezetési élményt a lehető legmagasabb szintén. | ||
Alfa-knál megszokott cső mérőóra designt megtartották, a Stelvio-nál is – az automata váltóhoz szép fém váltófülek is tartoznak - |
||
Reklám |
||
Az erős és nyomatékos benzinmotor könnyedén mozgatja a 1660 kg menetkész tömegű Alfa Romeot, ami masszív megjelenést kapott. A nagy erő kiemelkedő gyorsulást tud nyújtani, amivel még a nagy BMW-seket is simán lehagyja, utána pedig a két méretes krómozott kipufogóvégeket lehet látni, amivel nem olvad bele a környezetébe. A kiváló 5,7 másodperces 0-100 km/órás gyorsulása mellett meg is kell állni, amikről a méretes fékek gondoskodnak a 20”-as TROFEO felnik alatt, ami a tesztautó esetében fekete féknyerget kapott, de ezt még lehet választani piros (kereskedésben kiállított dízel Stelvio éppen piros nyergeket kapott) és sárga színekben is az ügyfelek igényeihez legtökéletesebb összeállításhoz. A kiváló gyári fékek mellett a tapadás sem árt, amiről a MICHELIN Latitude Sport3 sport abroncsok gondoskodnak, 255/45 R20-as méretben. Az utazási komfort a keményebb futóműnek, és a méretes peres gumikkal szerelt felnik ellenére is kiváló még hosszabb utazásokon is, de a felnik védelmére érdemes kerülni a nagyobb kátyúkat, amikből bőven van Szlovákiában és Magyarországon. | ||
A tesztelt modell fekete féknyergei helyett, lehet piros vagy sárga nyergeket is kérni |
||
A kanyar stabilitása nagyon jó, és még az ülések is elegendő oldaltartást nyújtanak, amennyiben nagyobb tempóval próbáljuk bevenni a kanyarokat. A vezető dolgát még megkönnyíti a számos vezérlő gomb a multi-funkciós bőr kormánykeréken, ami egyenes fenekű sport kormánykereket kapott, így a kormány elengedése nélkül is könnyen kezelhető az autó rendszere a legfontosabb funkciókkal, mint ki hangosítás, a tempomat, a mód választás és még további funkciók. A kormány egyenes alsó része pedig a beszállásnál is sokat segít, de ez már alap a nagy teljesítményű sport modellekben. Az utazási kényelmébe még a hátsó üléssorban utazók sem panaszkodhatnak kivétel, ha középen is felnőtt utas ül, akinek kisebb a helye és még a kardán alagút is elvesz a lábtérből, de összességében egy kiváló SUV a mindennapokra, Alfa Romeo szenvedéllyel megfűszerezve és a Q4 összkerék-meghajtás még télen is sokat segít a vezetőnek, de aki akarja hátsókerék-meghajtással is választhatja. | ||
![]() |
||
Eddig minden szép és jó, de a fogyasztása nem a legalacsonyabb a turbós benzinmotornak, amivel kell számolnia az ügyfélnek, annak ellenére, hogy jelentősen olcsóbb, mint a 70 lóerővel gyengébb dízel változat. A gyár által mért fogyasztása 7.0 liter átlagban, aminél azért többet fog fogyasztani, még ha lehet is tartani ezt az átlagot, egy 280 lóerős autóval élmény már a kigyorsítás is, így a turbó növeli a fogyasztást is. | ||
Az élesen lejtő hátsó ablak hátránya a szűkös hátra látás, amihez jól jön a tolatókamera is |
||
A tesztautó egy ünnepi változat volt, ami az első SUV-t ünnepli az Alfa Romeo kínálatába, így First Edition felszerelés nevet kapta. A tesztautó egy Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 First Edition volt, aminek ára már a Prémium márkák szintjét éri el, a tesztelt modell ára 53 100 € volt, ami már akciót is kapott, így már a listaár helyett csak 48 681 €-t kell csak fizetni 10%-os kedvezményt adnak, mivel tesztautó volt. | ||
2017 Alfa Romeo 2.0 Turbo – 206 kW (280 LE) - Technikai adatok |
||
A tesztelt modellt a Dunaszerdahelyi Dunautó kereskedéstől kaptam. Alfa Romeo első SUV-ja eddig nagyon jól teljesített és csak ajánlani tudom, jobb választás, mint bármelyik német márka modellje, ha nem akarunk bele olvadni a környezetbe, amihez a legjobb választás az egyedülálló Alfa piros fényezés, viszont ez lehet, hogy a legdrágább fényezés (Piros COMPETIZIONE – 2 300€, ALFA piros – 0 €), de ha számít a megjelenés akkor sokan mellette döntenek, de még így se drágább, mint egy BMW X1-es, Mercedes GLA vagy egy Audi Q3. Az Alfa Romeo-val viszont nem csak egy stílusos autót kapunk, hanem az Alfa összetartást, aki segítik egymást, egyes márka modell tulajdonosaival ellentétben. - Kartos Patrik - 2017-07-13, 23:23:40 |
||
Reklám |
|
Reklám |